|
Gunilla Carlsson
|
GH-träffar i Uppsala, sista söndagen i månaden
|
|
Sekreterare
|
Postat: 28 mar 2010 03:13
– Evenemang: 25 jul 2010 12:00
|
Citera
|
|
Hej
Vi gör ett nytt försök att dra igång hjortenträffarna i Uppsala, den här gången på söndagar, så att ev. utsocknes kan komma om de vill. Vi kör kl. 12 sista söndagen i månaden på någon nation eller ett fik.
Första tillfället är söndag 25:e april. Ännu är det inte helt planerat. Ge förslag på om du har en bra idé på var vi ska vara eller om det är en annan starttid som passar bättre.
Senast ändrad av Gunilla Carlsson den 12 jul 2010 21:12, ändrad totalt 2 gånger
|
|
Till överst på sidan
|
|
Daniel Hallbygård
|
Det här är ju en bra ide
|
|
Rustmästare
|
Postat: 13 apr 2010 20:24
|
Citera
|
|
|
Om detta inte börjar för sent på söndagen kommer jag ned från Gävle någon gång.
Daniel H
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
GH-träff söndag 25/4 kl. 12 i katedralkaféet, Uppsala
|
|
Sekreterare
|
Postat: 19 apr 2010 18:01
|
Citera
|
|
GH-träffen blir på söndag kl. 12 i katedralkaféet. Katedralkaféet ligger i den oranga byggnaden till vänster om Uppsala domkyrkas huvudingång. Tag gärna med pyssel.
Välkomna!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Frida Gamero
|
|
|
|
Postat: 20 apr 2010 12:38
|
Citera
|
|
Katedralkaféet samtidigt som kyrkkaffet? Det låter ganska trångt och stökigt om man frågar mig...
Men beroende på hur och var ett förmöte läggs på den där dagen så kanske jag dyker förbi en stund 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 20 apr 2010 22:21
|
Citera
|
|
Hm, tänkte inte på det...
Men jag var förbi idag och pratade med en som jobbar där, och hon trodde inte att det skulle vara problem att få plats även om det skulle vara mer folk än vanligt.
Jag tycker vi testar i alla fall, och försöker hitta ett bord i ett lugnt hörn. Sen kan vi utvärdera och fundera på om vi ska vara någon annanstans nästa gång.
Vi ses!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Emma Jansson Hjerdt
|
|
|
Världsgrupp
|
Postat: 21 apr 2010 13:16
|
Citera
|
|
|
Det låter mycket trevligt, jag siktar mot att dyka upp på söndag.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
Nästa GH-träff i Uppsala söndag 30 maj
|
|
Sekreterare
|
Postat: 17 maj 2010 00:47
|
Citera
|
|
Nästa GH-träff blir på söndag kl. 12. Eftersom det var gott om plats förra gången träffas vi även denna gång på katedralkaféet. Katedralkaféet ligger i den oranga byggnaden till vänster om Uppsala domkyrkas huvudingång. Alla intresserade är välkomna. Tag gärna med pyssel, och om det är något du skulle vilja ha hjälp med (t.ex. mössmönster, nålbindning, Aralantiskt dräktskick, etc.) säg gärna till så kan vi se om det går att ordna.
Välkomna!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 7 jun 2010 20:02
|
Citera
|
|
Kommer det bli någon mer träff innan sommaren?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 8 jun 2010 01:12
|
Citera
|
|
Tja,senaste veckan tycker jag har känts som att det redan är sommar...
Sista söndagen i juni är ju samma helg som midsommar, så då antar jag att folk kanske har annat för sig. Är det någon som vill träffas är det bara att säga till här och se om det går att samla ihop några.
Däremot är väl planen att ha en träff sista söndagen i juli - bra tillfälle att förbereda inför Visby.
Sista söndagen i augusti är träffen i Stadsskogen i Uppsala - det är Stadsskogens dag.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Erik Bohlin
|
Ungefär detta hände på Katedralkaféet 100530
|
|
Kassör
|
Postat: 9 jun 2010 22:38
|
Citera
|
|
|
Hejhej!
Plitade ned det mesta av det viktigaste (hoppas jag) som vi pratade om på Katedralkaféet härom veckan för att även in som inte kunde vara med ska få ta del av all visdom vi spred kring oss.
Ni som var där - korrigera gärna om jag missuppfattat något (eller allt!)!
E
| Beskrivning: |
|
 Ladda ned |
| Filnamn: |
GH sista söndagen i maj.pdf |
| Filstorlek: |
59.88 KB |
| Nedladdad: |
18 gång(er) |
|
|
Till överst på sidan
|
|
Camilla Bihrling
|
|
|
|
Postat: 20 jul 2010 16:29
|
Citera
|
|
|
Hej!
Det står här att nästa pysselträff är 25 juli, men på tårtkalaset fick jag uppfattningen om att den är 1 augusti(vilket i och för sig är en söndag, men inte den sista i en månad).
Någon som vet och hade tänkt ta sig till en träff något datum?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 21 jul 2010 00:39
|
Citera
|
|
Hej
Tanken är att det är en träff sista söndagen, dvs nu på söndag 25/7.
Jag hade tänkt gå. Mitt förslag är att vi är på Cappucino (samma hus som café Linné) eftersom de har en fin gård om det är fint väder och även är trevliga att sitta i om det är regn.
Jag går dit kl. 12 med något syprojekt (kan ta med nålbindning eller något annat om någon vill). Någon mer som vill komma?
Givetvis går det bra för pysselsugna att träffas även söndag 1/8 även om jag inte kan (däremot kan jag ti&ons den veckan om någon vill ses, jag har Visby, och dessutom pilar att tillverka).
|
|
Till överst på sidan
|
|
Camilla Bihrling
|
|
|
|
Postat: 22 jul 2010 18:53
|
Citera
|
|
|
Vad bra att jag hade fattat fel, nu kan jag ju vara med! 
|
|
Till överst på sidan
|