|
|
|
|
Stadsskogens dag i Uppsala på söndag
Svara på ämnet –
Skapa nytt ämne
|
Gunilla Carlsson
|
Stadsskogens dag i Uppsala på söndag
|
|
Sekreterare
|
Postat: 5 maj 2010 23:28
– Evenemanget startar 29 aug 2010 11:00 och håller på i 4 timmar
|
Citera
|
|
För att göra reklam för föreningen och försöka locka nya medlemmar ska vi medverka vid
Stadsskogens dag i Uppsala söndag 29 augusti kl. 11-15.
En stor blandning av organisationer som mer eller mindre långsökt har något med skogen att göra brukar vara med, bl.a. scouter, orienterare, fältbiologer, kommunen, hemslöjdsföreningen, 4H. Stadsskogens dag brukar vara välbesökt av folk i alla åldrar.
Vad vi hittar på är öppet för förslag och beror på vad de som kan vara med vill göra. Pyssel av olika slag, lekar, dans, musik, sagoberättande ... vad vill du göra? Tanken är att vi försöker ha ett tält på plats så syns vi bättre och kan gå in om vädret blir sämre.
Är du intresserad av att medverka på plats och/eller i planerandet kontakta Gunilla.
Senast ändrad av Gunilla Carlsson den 26 aug 2010 21:42, ändrad totalt 2 gånger
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 18 aug 2010 23:47
|
Citera
|
|
Hej
Nu börjar Stadsskogens dag närma sig. Vilka vill vara med och locka folk till Hjorten och sprida information om lajvande?
Stadsskogens dag pågår kl. 11-15 söndag 29/8 och det kommer finnas mycket annat att titta på, t.ex. en svampplockar förening, länsstyrelsen, orienteringsklubben (som säljer bra kartor), 4H som har djur.
Det är både barn och vuxna som besöker stadsskogens dag, så det är en bra möjlighet att försöka få nya medlemmar, t.ex. locka intresserade till miniäventyrshelgen.
Så kan du komma? När vill du vara där?
Vad vill du göra?
prata med folk,
sitta och pyssla,
spela spel,
spela musik,
koka té
berätta sagor för barn eller vuxna,
öva fäktning,
... det är upp till de som kommer vad det blir för aktivitet.
Jag hade tänkt lära ut några ringdanser förmodligen kl. 12 och 14. Tyvärr blir det ingen nålbindning för mig på ett tag, men jag tar säkert med något annat pyssel att sysselsätta händerna med.
Vi träffas ca 9.45 vid Stadsskogens ingång mot Döbelnsgatan (där man just då kommer få åka in med bil) eller kl. 10 vid vår plats: Lövgrenska slätten söder om fågeldammarna, i närheten av kolmilan. Då har vi tid att sätta upp paviljongen och bord och fixa så det ser fint och inbjudande ut.
Man behöver inte vara där hela tiden, men det vore bra om jag fick veta vilka som kan komma och ungefär när så att man kan planera. Är det någon utsocknes som kommer på speldagen dagen innan går det ordna sovplats om jag får lite förvarning.
(Jag kan nås på 073-908 63 05)
Senast ändrad av Gunilla Carlsson den 26 aug 2010 21:52, ändrad totalt 4 gånger
|
|
Till överst på sidan
|
|
Erik Bohlin
|
|
|
Kassör
|
Postat: 19 aug 2010 00:07
|
Citera
|
|
|
Kul!
Jag är i flyttartagen, men hoppas kunna vara på plats under dagen. Vågar dock inte lova något!
E
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 19 aug 2010 20:55
|
Citera
|
|
Om det är någon som kommer till musikdagen och vill sova över till söndagen går det säkert att ordna, säg bara till i förväg.
/Gunilla
|
|
Till överst på sidan
|
|
Frida Gamero
|
|
|
|
Postat: 23 aug 2010 10:07
|
Citera
|
|
Jag flyttar exakt den dagen...
Det låter väldigt mysigt faktiskt, sitta på ett fårskinn och nålbinda, titta på folk och prata lajv 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Emma Jansson Hjerdt
|
|
|
Världsgrupp
|
Postat: 26 aug 2010 11:19
|
Citera
|
|
|
Roligt! Jag planerar att vara med på söndag, förhoppningsvis redan från klockan 10. Tar med några spel och en flöjt, så kan jag spela till ringdanserna ifall ingen annan redan kapat åt sig den äran... 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 26 aug 2010 22:04
|
Citera
|
|
Kul!!!
Jag hade tänkt Randersk ringdans/klanmötesdans, Borgardans??(Branle Bourgoigne) och någon enkel ringdans (simple, double), och kanske Branle Gay. Spelar din flöjt någon av dem, eller finns det några andra dansmelodier på din flöjt?
|
|
Till överst på sidan
|
Svara på ämnet –
Skapa nytt ämne
|
|
|
|
|
|