|
|
Datum för höstens miniäventyrshelg är spikat: 10-12/9.
Jag (Erik Bohlin) är ansvarig.
Mycket är ännu oklart (plats etc) men en lös tanke är:
Fre kväll: ?? Kanske behöver Gyllene Hjortens Orden träffas för att fundera över den senaste tidens utveckling?
Lö förmiddag: ???
Lö eftermiddag: Barnlive (massor av vuxna behövs)
Lö kväll: Värdshuskväll med sång dans och spel.
Inget är hugget i sten, men så går mina tankar för tillfället.
Hör gärna av er med ris och/eller ros, funderingar, uppslag etc etc.
Mer info kommer!
E
|
|
|
Hej alla barn - hoppas att sommaren behandlat er väl!
Beklagar att det dröjt med info om miniäventyrshelgen, men här kommer lite mer detaljer.
Plats:
Risön (http://www.c.lst.se/templates/Page.aspx?id=4377)
Tid:
Fredag kväll (10/9) - söndag förmiddag (12/9).
Kostnad:
För medlemmar (hela arrangemanget) 250:-
För icke medlemmar - återkommer inom kort.
För del av tiden - hör av dig till Erik Bohlin (erikbohlin@hotmail.com, 0706 - 53 91 46)
Anmälan:
Anmäl er till erikbohlin@hotmail.com. Meddela gärna allergier/intoleranser (även om jag borde komma ihåg...). Pengarna ska ju in på föreningens bankgiro 5721-0270.
Kontakt:
För frågor om Ordensmötet hänvisas till någon av arrangörerna Ingela Vretblad (ingela.vretblad@gmail.com), Patrik Oksanen (patrikoksanen@hotmail.com) eller Anders Fridborg (anders.fridborg@telia.com).
Alla övriga frågor riktas än så länge till Erik Bohlin (erikbohlin@hotmail.com, 0706 - 53 91 46).
Upplägg:
Fredag kväll - Ordensmöte. Ta med din Ordensroll på hemligt möte i natten. Mycket finns att diskutera. Framtiden är oviss.
Arrangörer är Ingela Vretblad, Patrik Oksanen och Anders Fridborg
Lördag förmiddag - För tillfället är det inga som signalerat att de vill arrangera något på lö fm (säkert delvis beroende på det oklara läget kring hela helgen). Hur som helst är planen i dagsläget att använda den tiden till att prata om Erborigien, sjunga, dansa, spela, pyssla samt att få tillfälle att snacka om föreningsangelägenheter. Om någon har en äventyrsidé så är det givetvis mer än välkommet. Ta kontakt med mig så ska vi se till att förverkliga den!
Lördag eftermiddag - Barnlajv. Här kommer upplägget att klarna under de närmaste dagarna, men att det har att göra med kringströvande spillror av Njarkas här som ställer till oreda som barnen får hantera känns ganska klart.
Arrangör är (än så länge) Erik Bohlin.
Lördag kväll - Värdshuskväll! Här ska firas att barnen lyckats med sitt uppdrag. Sång, spel och dans på borden. Ta gärna med en roll som har något att fira eller i alla fall är inställd på att ha en trevlig kväll. Spela och sjung nya och gamla låtar. Förlora solden på tärning, men vinn den åter på rövkrok.
Arrangör är (än så länge) Erik Bohlin.
Söndag förmiddag - Givetvis hjälps vi åt att efter frukost städa och återställa lägergården innan vi vänder hemåt
Mat:
Det som ingår är:
Fredag - Varm nyponsoppa och mackor (el. motsv) när man kommer in efter mötet.
Lördag - Frukost, lunch, fika, middagsmat (utom dryck) så att man blir mätt.
Söndag - Frukost.
Det man behöver fixa själv är matsäck till Ordensmötet fredag kväll (något du kan äta och dricka utan tillgång till eld).
På lördagskvällen "bjuds" det på mat av Värdshusvärden (typ), men drycken får man köpa för Erborigiska mynt. Det kommer även att gå att få lite mer/annan mat från värdshusets á la carte för den som har silver...
Pengar:
Givetvis kommer det att finnas växlingsmöjligheter under arrangemanget.
Logi:
Vi bor off på Lägergården Risön. Det finns sängplatser till 30 personer, varmt och kallt vatten, WC och dusch. Onödigt fint, om ni frågar mig!
Hjälpa till?
Visst kommer jag att behöva mycket hjälp för att detta ska bli fantastiskt. Det handlar om off-mat, lokalansvar, in-mat, barnlajv, lö fm etc.etc. En mer detaljerad lista kommer inom kort, men maila gärna mig (erikbohlin@hotmail.com) och tala om vad du vill bidra med!
Tror att detta, trots min saktfärdighet i starten, kommer att bli kanon!
Varmt välkomna att skriva ytterligare ett kapitel i Erborigiens historia!
Erik Bohlin
|
|
Vi vill flagga för att det (förmodligen) även blir ett miniäventyr före lunch på lördagen för 5-15 personer.
Det kommer utspelas i Randersmark i Eimers hemby och skildar Eimers hemkomst efter många års frånvaro.
Kostnad 20 kr inkl en klanhalsduk från Loftn. Lajvet börjar 2 timmar innan lunch och beräknas ta 1-2 timmar.
Arrangörer är jag och Emma, där det är Emma som har hand om intrigskrivandet och jag det praktiska (dvs. att sy klanhalsdukar).
Man anmäler sig till mig gärna så snart som möjligt (så jag hinner sy halsdukarna): gunillacar@hotmail.com
Vill man ha en roll i förväg eller veta lite mer om vad man kan förvänta sig kontaktar man Emma, annars får man en roll på plats.
Välkomna!
ps. Om du inte redan anmält dig till miniäventyrshelgen är det hög tid att göra det nu, speciellt om man har matallergi el.dyl. som man vill att det ska tas hänsyn till. Så skicka Erik B. ett mail redan idag! ds.
|