Gyllene Hjorten

Miniäventyrshelg 100910-12

Svara på ämnetSkapa nytt ämne

Erik Bohlin Miniäventyrshelg 100910-12
Kassör Postat: 9 jun 2010 22:18 – Evenemanget startar 10 september 2010 och håller på i 3 dagar Citera

Datum för höstens miniäventyrshelg är spikat: 10-12/9.
Jag (Erik Bohlin) är ansvarig.
Mycket är ännu oklart (plats etc) men en lös tanke är:
Fre kväll: ?? Kanske behöver Gyllene Hjortens Orden träffas för att fundera över den senaste tidens utveckling?
Lö förmiddag: ???
Lö eftermiddag: Barnlive (massor av vuxna behövs)
Lö kväll: Värdshuskväll med sång dans och spel.

Inget är hugget i sten, men så går mina tankar för tillfället.
Hör gärna av er med ris och/eller ros, funderingar, uppslag etc etc.

Mer info kommer!
E

Till överst på sidan
Karin Oswald
Postat: 16 jun 2010 20:13 Citera

Norby värdshus med musik och sång gav mersmak, så värdshuskväll hurrar jag för!

Till överst på sidan
Victoria Wiik
Postat: 3 aug 2010 14:07 Citera

Jag satt och funderade på att anmäla mig till miniäventyrshelg när jag upptäckte att det krockar med Kulturnatten.... Där jag har engagemang på gång.

Vet ni mer om geografisk placering för helgen? Hur långt från Uppsala? Beroende på var det är så kanske jag kan vara med på barnlive och/eller värdshuskväll, om det inte är för lång resa dvs.

Till överst på sidan
Erik Bohlin
Kassör Postat: 3 aug 2010 20:53 Citera

Hejhej - tråkig krock!
Min tanke är att det ska vara ganska när Uppsala, men eftersom inget är bokat än (siktar på att ha det klart inom en vecka) så kan jag inte lova något säkert.
Återkommer i ärendet!
E

Till överst på sidan
Erik Bohlin Hög tid för mer info
Kassör Postat: 19 aug 2010 00:58 Citera

Hej alla barn - hoppas att sommaren behandlat er väl!

Beklagar att det dröjt med info om miniäventyrshelgen, men här kommer lite mer detaljer.

Plats:
Risön (http://www.c.lst.se/templates/Page.aspx?id=4377)
Tid:
Fredag kväll (10/9) - söndag förmiddag (12/9).
Kostnad:
För medlemmar (hela arrangemanget) 250:-
För icke medlemmar - återkommer inom kort.
För del av tiden - hör av dig till Erik Bohlin (erikbohlin@hotmail.com, 0706 - 53 91 46)
Anmälan:
Anmäl er till erikbohlin@hotmail.com. Meddela gärna allergier/intoleranser (även om jag borde komma ihåg...). Pengarna ska ju in på föreningens bankgiro 5721-0270.
Kontakt:
För frågor om Ordensmötet hänvisas till någon av arrangörerna Ingela Vretblad (ingela.vretblad@gmail.com), Patrik Oksanen (patrikoksanen@hotmail.com) eller Anders Fridborg (anders.fridborg@telia.com).
Alla övriga frågor riktas än så länge till Erik Bohlin (erikbohlin@hotmail.com, 0706 - 53 91 46).

Upplägg:
Fredag kväll - Ordensmöte. Ta med din Ordensroll på hemligt möte i natten. Mycket finns att diskutera. Framtiden är oviss.
Arrangörer är Ingela Vretblad, Patrik Oksanen och Anders Fridborg

Lördag förmiddag - För tillfället är det inga som signalerat att de vill arrangera något på lö fm (säkert delvis beroende på det oklara läget kring hela helgen). Hur som helst är planen i dagsläget att använda den tiden till att prata om Erborigien, sjunga, dansa, spela, pyssla samt att få tillfälle att snacka om föreningsangelägenheter. Om någon har en äventyrsidé så är det givetvis mer än välkommet. Ta kontakt med mig så ska vi se till att förverkliga den!

Lördag eftermiddag
- Barnlajv. Här kommer upplägget att klarna under de närmaste dagarna, men att det har att göra med kringströvande spillror av Njarkas här som ställer till oreda som barnen får hantera känns ganska klart.
Arrangör är (än så länge) Erik Bohlin.

Lördag kväll - Värdshuskväll! Här ska firas att barnen lyckats med sitt uppdrag. Sång, spel och dans på borden. Ta gärna med en roll som har något att fira eller i alla fall är inställd på att ha en trevlig kväll. Spela och sjung nya och gamla låtar. Förlora solden på tärning, men vinn den åter på rövkrok.
Arrangör är (än så länge) Erik Bohlin.

Söndag förmiddag - Givetvis hjälps vi åt att efter frukost städa och återställa lägergården innan vi vänder hemåt

Mat:

Det som ingår är:
Fredag - Varm nyponsoppa och mackor (el. motsv) när man kommer in efter mötet.
Lördag - Frukost, lunch, fika, middagsmat (utom dryck) så att man blir mätt.
Söndag - Frukost.

Det man behöver fixa själv är matsäck till Ordensmötet fredag kväll (något du kan äta och dricka utan tillgång till eld).

På lördagskvällen "bjuds" det på mat av Värdshusvärden (typ), men drycken får man köpa för Erborigiska mynt. Det kommer även att gå att få lite mer/annan mat från värdshusets á la carte för den som har silver...

Pengar:

Givetvis kommer det att finnas växlingsmöjligheter under arrangemanget.

Logi:
Vi bor off på Lägergården Risön. Det finns sängplatser till 30 personer, varmt och kallt vatten, WC och dusch. Onödigt fint, om ni frågar mig!

Hjälpa till?
Visst kommer jag att behöva mycket hjälp för att detta ska bli fantastiskt. Det handlar om off-mat, lokalansvar, in-mat, barnlajv, lö fm etc.etc. En mer detaljerad lista kommer inom kort, men maila gärna mig (erikbohlin@hotmail.com) och tala om vad du vill bidra med!

Tror att detta, trots min saktfärdighet i starten, kommer att bli kanon!
Varmt välkomna att skriva ytterligare ett kapitel i Erborigiens historia!

Erik Bohlin

Till överst på sidan
Anders Fridborg
Världsgrupp Postat: 19 aug 2010 23:14 Citera

Hurra! Roligt!

Efter kvällens världsgruppsmöte kan preliminärt meddelas att värdshuskvällen tar sikte på Wenheim och ett nedslag i fåraherdarnas och vättarnas förlovade land! Världsgruppen kommer att ta delansvar för upplägget och kommer att passa på att sätta det forna Östra Naronien under luppen - en sällan spelad landsända som kanske kan hamna mer i fokus i den ack så ovissa men kittlande framtiden... Very Happy

Om Ordensmötet kan jag tyvärr inte säga så mycket på förhand, men att läget i Naronien och den senaste händelseutvecklingen - där orden på ett storslaget och episkt men också kostsamt sätt räddat världen från undergång - kräver en del dialog känns givet...

Vi lever i en tid av omvälvningar; missa inte när sagans nästa kapitel börjar skrivas...

Vi ses!

// Anders

Till överst på sidan
Gunilla Carlsson Eimers hemkomst
Sekreterare Postat: 29 aug 2010 17:53 Citera

Vi vill flagga för att det (förmodligen) även blir ett miniäventyr före lunch på lördagen för 5-15 personer.

Det kommer utspelas i Randersmark i Eimers hemby och skildar Eimers hemkomst efter många års frånvaro.
Kostnad 20 kr inkl en klanhalsduk från Loftn. Lajvet börjar 2 timmar innan lunch och beräknas ta 1-2 timmar.

Arrangörer är jag och Emma, där det är Emma som har hand om intrigskrivandet och jag det praktiska (dvs. att sy klanhalsdukar).
Man anmäler sig till mig gärna så snart som möjligt (så jag hinner sy halsdukarna): gunillacar@hotmail.com
Vill man ha en roll i förväg eller veta lite mer om vad man kan förvänta sig kontaktar man Emma, annars får man en roll på plats.

Välkomna!

ps. Om du inte redan anmält dig till miniäventyrshelgen är det hög tid att göra det nu, speciellt om man har matallergi el.dyl. som man vill att det ska tas hänsyn till. Så skicka Erik B. ett mail redan idag! ds.

Till överst på sidan

Svara på ämnetSkapa nytt ämne

© Gyllene Hjorten 1985-2010 – ordforande@gyllenehjorten.se