|
Erik Bohlin
|
Städdag i lokalen 100918
|
|
Kassör
|
Postat: 9 jun 2010 22:24
– Evenemang: 18 sep 2010 09:00
|
Citera
|
|
|
Under succéstäddagen i våras pratade vi om att försöka hålla städdagar en gång/termin. Förhoppningen är att det då inte ska ta hela dagen att få till en bra ordning så att tid finns över till annat.
En grov tidsplan skulle kunna se ut så här:
09-12 Städning
12-13 Lunch
13-17 Tältfix, sång och spel, tema "Tere" eller vad som nu kan kännas angeläget.
Mer info kommer när det närmar sig, men jag tyckte att det är bra att få ut datumet på en gång!
E
|
|
Till överst på sidan
|
|
Daniel Hallbygård
|
Morika
|
|
Rustmästare
|
Postat: 7 aug 2010 22:12
|
Citera
|
|
|
Till denna städdag kan det letas i gömmorna efter den mindre morikan som inte tycks finnas i lokalen. Dessutom är det troligt att ett tält är på drift.
Sonny m f l har letat. Var finns sakerna.
Tack för din medverkan. Ha det gott!
Rustmästaren
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 18 aug 2010 14:32
|
Citera
|
|
Jag har ett par ryttartält på balkongen som legat här sen våräventyret för torkning. De är nog torra nu... Ska bara försöka få upp dem till lokalen med. Lite stora för att ta på cykeln tillsammans bara.
Muurikapannan såg jag senast i Visby så efterlys den där... hehe... 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 18 aug 2010 17:24
|
Citera
|
|
Visby förra året? (för den vi hade på festen i år lånade vi av trevligt folk norrifrån)
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 18 aug 2010 17:36
|
Citera
|
|
Åhå, jag trodde det var våran. Då vete tusan... Dags att börja snoka på allvar efter den då. Var den inte med på våräventyret i Prinsens läger?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Karin Andersson
|
|
|
|
Postat: 18 aug 2010 18:16
|
Citera
|
|
Jag kommer inte att kunna åka på någon städhelg själv, men jag har en liten mängd kläder som jag tänkte skänka till föreningen (eller hugade). Uppskattad storlek på högen är två mjölkpaket. Någon som kan tänka sig att transportera detta till Gävle?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 18 aug 2010 18:23
|
Citera
|
|
När vi ändå letar föreningssaker...
Vishetens svärd och Rättvisans svärd, vart är de? Borde inte de hänga på en vägg i lokalen istället för att ligga bortglömda i nåns garderob?
Vishetens Svärd var borta i 10 år sist, kan det inte få komma hem på riktigt nu? 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 18 aug 2010 22:48
|
Citera
|
|
Jag tror Erik A har det svärd som prins Almar fick.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Daniel Hallbygård
|
Mer information om lokalfixardagen
|
|
Rustmästare
|
Postat: 3 sep 2010 19:59
|
Citera
|
|
|
Vi kan tänka oss följande planering:
09-12 Städning och fixning
12-13 Lunch på närbelägen pizzakebabhamburgarinrättning
13-17 Tältfix, arkivlyft sång och spel,ev snack om det vi har på gång i föreningen.
Vidare finns följande att göra:
*Äntligen få upp en guldlist på loftvåningen. Den är snygg, men har legat på tok för länge.
*Byta ett hjul som har gått sönder under en av kistorna. Tack för att detta felanmäldes.*Fixa så att det går att hänga upp standar i stora röda.
*Fixa dörren till stora råsa så att den på något vis går att försluta under natten.
*Snickra till på bordsunderedena. Dessa har för breda fötter och behöver salas upp med klossar a´45 mm.
*Rigga klädställning med hjul från IKEA, gärna 4 st bör monteras upp för våra lånekläder. Denna tanke är införd av Erik B. Bra - då det på så vis blir lättöverskådligt vilka kläder som finns. Till detta behövs GALGAR. Vänligen tag med de galgar som saknar kläder där hemma. De behövs i lokalen.Tack! Vem köper in dessa, vem monterar.
*Arkivet - något i pappersväg skall allt bort. Inte allt. Var skall detta förvaras, sorteras?
*Finns alla tält? Visst var det en reva i ett, eller minns jag fel?
*Visst finns saker på platser sedan tidigare arrangemang? Borgevid och senare - eller anar jag fel? Kan sådant transporteras till Gävle. Vänligen samordna sådant om du som har saker hos dig inte kan närvara själv denna dag.
* Plexiglasskivor att skydda glasrutor med i lokalen - de önskas av Er medlemmar ännu en gång.
F ö vill jag meddela att jag nyligen haft kontakt med Jonatan Mälstam. Ev kan man locka honom med på arrangemang framöver. Hinta honom om jubileumsfesten, vettja. Han berättar också att delar till det stora grå ännu finns kvar hos hans föräldrar i Gävle. Vi kommer att arbetra på en förflyttning av materialet.
Ja, mer finns att säga om denna dag. Återkom med fler tankar. Vi gör detta till en fixardag mer än en tråkig städdag, tycker jag. Kul att ses.
Denna dag behövs rimligen inte två släpvagnar för att få bort bråte. Det räcker nog med en fullastad Volvo combi.
Tack för ordet.
Daniel Hallbygård
Rustmästare
070-3990394
|
|
Till överst på sidan
|
|
Erik Bohlin
|
|
|
Kassör
|
Postat: 4 sep 2010 00:52
|
Citera
|
|
|
Låter som en kanondag!
Själv kommer jag att vara på annan ort, så jag får skicka mina hurrarop per mail!
En tanke bara: Vore det inte smidigare att sätta en sticksåg i de befintliga bordsunderredena (lämna en klack längst ut åt varje håll - ta bort lite material mellan i en snygg båge) i stället för att försöka få dit ytterligare en bit som dessutom gör bordet högre?
Själva anledningen till att detta bör fixas är att det är svårt att, på ojämt underlag, få borden att stå stadigt nu när underredena är hela och raka nedtill.
Kör hårt!
E
|
|
Till överst på sidan
|
|
Sandra Hjelmerus
|
|
|
Arkivarie
|
Postat: 4 sep 2010 11:16
|
Citera
|
|
|
Snart är det städdag i lokalen!
För några veckor sedan gick jag till lokalen för att skaffa mig en uppfattning om vad det är för pappersmaterial som finns där men jag möttes av en otroligt stökig lokal. Det hela slutade med att jag ägnade cirka tre timmar åt att städa och få saker på sin plats. (Otroligt tråkigt).
Så jag har ingen aning om vad det är för papper som finns i lokalen, eller vad som är värt att spara. Ska se om jag hinner förbi under kommande vecka för att bilda mig en uppfattning om vad som kan göras under städdagen.
Om det är någon som vet med sig att ni har papper hemma som tillhör föreningen så ta med dom!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Erik Bohlin
|
Klädhängare
|
|
Kassör
|
Postat: 5 sep 2010 16:27
|
Citera
|
|
|
Hejhej!
Jag kan köpa klädhängare och lämna i lokalen när jag åker dit på fredag för att hämta saker till minihelgen. Monteringen (borde inte vara så svårt) kan väl ske under städdagen?
E
|
|
Till överst på sidan
|
|
Daniel Hallbygård
|
Hålla efter
|
|
Rustmästare
|
Postat: 7 sep 2010 09:46
|
Citera
|
|
|
Jag besökte lokalen senast i juni, bara för att överlämna några tältspikar jag tillverkat. Redan då fanns där stök.
Sandras insats tas emot tacksamt av rustmästaren m fl, men jag sjkulle här i skrift, med stora bokstäver vilja framföra följande:
DEN SOM ANVÄNDER GYLLENE HJORTENS SAKER MÅSTE STÄLLA DEM ÅTER DÄR DE TOGS!
Det gäller att orka hela vägen upp på kullen. Den, eller de, som nyttjar föreningens material skall inte bara se att de skall på arrangemang, mässa eller rollspel. De skall också se till att orka lämna allting åter som det var. Alternativet är: ATT INTE LÅNA!
Tack igen, du och ni som städat.
Nu gör vi det snyggt igen!
Daniel Hallbygård
Rustmästare
|
|
Till överst på sidan
|