|
Anna-Maria Odén
|
Medan tid ännu är i UNT
|
|
|
Postat: 11 jul 2010 10:41
|
Citera
|
|
Idag (11/7) kom artikeln om Medan Tid Ännu Är, i UNT. I kulturdelen har vi förstasidan och ett fyra sidor långt reportage!!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Karin Andersson
|
|
|
|
Postat: 11 jul 2010 13:03
|
Citera
|
|
Jepp. Någon vidare koll på vem som sagt vad verkar de inte ha haft, dock...
|
|
Till överst på sidan
|
|
Emma Jansson Hjerdt
|
|
|
Världsgrupp
|
Postat: 11 jul 2010 15:41
|
Citera
|
|
|
Fast hon fångade stämningen bra, tycker jag, det kändes inbjudande och intressant och ingen av oss blir utmålad som knäpp och konstig.
Så jag gillar artikeln, den är bra reklam för oss och har många och fina bilder. De flesta visar förstås lokesdyrkare, men såna är ju alltid extra snygga... 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Magnus Lundborg
|
|
|
|
Postat: 11 jul 2010 17:37
|
Citera
|
|
Är det någon som har hittat det på nätet? Eller finns det bara i papperstidningen?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Emma Jansson Hjerdt
|
|
|
Världsgrupp
|
Postat: 11 jul 2010 18:27
|
Citera
|
|
|
Den finns bara i papperstidningen, verkar det som. Kanske UNT kommer lägga upp den i efterhand? Annars tycker jag vi får hitta en vänlig skanner och se till att artikeln kan spridas elektroniskt.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Patrik Oksanen
|
Roligt
|
|
|
Postat: 11 jul 2010 20:31
|
Citera
|
|
|
Kul med uppmärksamheten! Det är ett positivt nyfiket reportage, särskilt om man bortser sånt som vi vet - allt som blev fel men det vet inte den vanlige UNT-läsaren att intervjupersoner blandats ihop m.m.
/Patrik
|
|
Till överst på sidan
|
|
Anna-Maria Odén
|
|
|
|
Postat: 11 jul 2010 22:19
|
Citera
|
|
Jag säger samma sak, felen till trots så var det en bra artikel.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 12 jul 2010 17:38
|
Citera
|
|
För oss utsocknes så får nån gärna scanna artikeln och lägga upp här. Drygt att de inte tar med allt i tidningen på nätvarianten.
Jag vill se!!!
|
|
Till överst på sidan
|
|
Gunilla Carlsson
|
|
|
Sekreterare
|
Postat: 12 jul 2010 20:02
|
Citera
|
|
Med tanke på upphovsrätten kanske det inte bör scannas och läggas upp på hemsidan.
Jag tar med en kopia till tårtkalaset och ser om det går att få en till lokalen.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 12 jul 2010 20:28
|
Citera
|
|
Med att lägga upp på hemsidan så menar jag ju som bilaga här på forumet såklart, inte att faktiskt lägga upp på sidan. För då får vi säkert UNT på oss och landets värsta advokater kommer stämma oss på miljoner. hehe...
Men det vore inte fel med ett ex. som skickas norrut för arkivering. 
|
|
Till överst på sidan
|
|
Sofia Stenler
|
|
|
|
Postat: 12 jul 2010 21:27
|
Citera
|
|
|
Jag håller med Peter, det vore roligt att få möjlighet att se repotaget även om man inte är Uppsalabo längre. Blir det upphovsbrott om man lägger ut det på ett stängt forum?
|
|
Till överst på sidan
|
|
Daniel Hallbygård
|
Fråga
|
|
Rustmästare
|
Postat: 19 jul 2010 23:13
|
Citera
|
|
|
Fråga journalisten och få ett ja!.
Då är det okej att lägga ut på sidan.
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 29 jul 2010 13:22
|
Citera
|
|
Well? Är det ingen i Uppsala som äger en scanner?
Sen så undrade jag lite varför den här tråden hamnade under arrangemang? Hade lite bryderi att hitta den då den inte fanns i de forumtrådar som normalt skulle vara passande.
/Peter
|
|
Till överst på sidan
|
|
Anna-Maria Odén
|
|
|
|
Postat: 30 jul 2010 22:17
|
Citera
|
|
Peter: inte värre än att artikeln handlade om lajvet MTÄÄ och jag tänkte att även de som var deltagare på lajvet men ännu inte medlemmar skulle kunna läsa och skriva i tråden...
Fast jag trodde ju att jag la den in under lajvet också, och inte bara under arrangemang...
|
|
Till överst på sidan
|
|
Peter Engström
|
|
|
|
Postat: 31 jul 2010 10:16
|
Citera
|
|
Jag har löst problemet och pratat med UNT. De skickar ett ex. av tidningen till mig så vi har ett för arkivet i lokalen. 
|
|
Till överst på sidan
|